Tort Miraculum: Biedronka i Czarny Kot

Tort sporządzony dla mojej małej "wielkiej fanki" bajki Miraculum: Biedronka i Czarny Kot. Wierzch tortu otulony płaszczykiem czerwonego lukru plastycznego w duże czarne kropki. Z przodu postacie głównych bohaterów wydrukowane na jadalnym opłatku. Środek przełożony dżemem wiśniowym oraz kremem z mascarpone i bitej śmietany.

Tort został upieczony według przepisu na biszkopt nieopadający i podzielony na trzy blaty. Pierwszy został posmarowany małym słoiczkiem (280 g) dżemu wiśniowego i połową kremu z mascarpone i bitej śmietany. Na drugi blat wyłożyłam drugą połowę kremu i docisnęłam trzecim blatem. Każdy blat został nasączony ponczem według przepisu poniżej:

Poncz do tortu dla dzieci:
 
1 szklanka przegotowanej wody
1 łyżeczka cukru
sok wyciśnięty z połowy cytryny

Do pokrycia i wyrównania tortu użyłam kremu maślanego, aby całkowicie odizolować masę cukrową od śmietanki.

Krem maślany:

200 g masła (wyjęte z lodówki na 1 godzinę przed przygotowaniem kremu)
1 szklanka cukru pudru
sok z 1 cytryny lub 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 żółtka (o temperaturze pokojowej)

Masło ucieramy mikserem na puszysty krem. Wbijamy 1 żółtko i rozmiksowujemy na gładko. Dosypujemy połowę cukru pudru i ponownie miksujemy. Powtarzamy czynności dla drugiego żółtka i pozostałego cukru pudru. Na koniec do kremu ciągle miksując, stopniowo wlewamy sok z cytryny. Miksujemy na gładko i gotowe!

Tak przygotowany tort wstawiamy do lodówki na noc, a następnego dnia zajmujemy się dekoracją, czyli tym co najważniejsze w torcie dla dziecka :)

Do dekoracji tego tortu użyłam:

300 g czerwonego lukru plastycznego
100 g czarnego lukru plastycznego

Czerwoną masę cukrową (lukier plastyczny) rozwałkowałam na podsypanej cukrem pudrem stolnicy na grubość ok. 1 mm, przeniosłam delikatnie na przygotowany wcześniej i wyrównany ładnie tort i dokleiłam z każdej strony. Nadmiar masy odcięłam nożem zaraz przy podstawie. Posłużył mi dalej do wycięcia napisu i uformowania wałeczka otaczającego cały tort. Z czarnej zaś masy po rozwałkowaniu powycinałam kieliszkiem kropki, które poprzyklejałam smarując lekko zanurzonym w wodzie pędzelkiem.

Wizerunki Biedronki i Czarnego Kota zostały wydrukowane na opłatku jadalnym. Kontury wycięłam nożyczkami, po czym umieściłam z przodu tortu za czerwonym wałeczkiem, który świetnie go docisnął. Odstające rożki można również przykleić do tortu pędzelkiem z wodą. Ale proponuję to zrobić bardzo ostrożnie, gdyż nadruk na opłatku może się zniszczyć.

A oto efekt końcowy!





Komentarze

Popularne posty