Tostowe mini quiche'e

Mini quiche'e są wykonane z chleba tostowego, wypełnionego po brzegi smażonym boczkiem z porem, posypane startym żółtym serem i przyprawioną masą śmietanowo-jajeczną. Któż się im oprze? Idealne zarówno na śniadanie jak i imprezową przekąskę.

Uwielbiam quiche'e i tarty, ale nie zawsze mam ochotę zagniatać na nie ciasto. Wypróbowałam więc wersji uproszczonej tego pysznego dania. Jesteście ciekawi jak wyszło? Z kromek chleba tostowego powycinałam filiżanką kółka, solidnie je rozwałkowałam, aby zrobiły się bardziej płaskie i podatniejsze na układanie. Umieściłam je w zagłębieniach foremki do muffinek, napełniłam farszem, zalałam masą śmietanowo-jajeczną i zapiekłam. Efekt końcowy był smakowity :D Tostowe brzegi muffinek zrobiły się chrupkie, a farsz idealnie połączył się z masą.

Bardzo ważne. Po umieszczeniu tostowych kółek w formie na muffinki koniecznie włóżcie je do piekarnika na kilka minut, aby trochę wyschły, bo inaczej po wlaniu masy mogą się nią nasączyć i chlebki zamiast być chrupkie będą rozmiękczone i niesmaczne.

12 kromek chleba tostowego
20 dag surowego boczku
1 mały por (tylko biała część)
kilka plasterków żółtego sera
200 g śmietany 18%
2 jajka
sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Rozgrzej piekarnik do 180st. Na łyżce oleju podsmaż boczek i pokrojony w półksiężyce por. Odstaw do wystudzenia. Z chleba tostowego powycinaj filiżanką kółka, rozwałkuj je dosyć cienko, umieść w zagłębieniach formy do muffinek i zapiecz przez 3 minuty. Po czym wyciągnij, chwilkę przestudź i napełnij każdego mini quiche'a podsmażonym farszem. Następnie posyp startym żółtym serem i szybko napełnij śmietaną roztrzepaną z jajkami i przyprawioną solą, pieprzem i gałką muszkatołową (jeżeli będziesz przedłużać tę czynność kromki chleba mogą się rozmiękczyć). Wstaw do piekarnika na ok. 20 min., czyli do momentu aż masa się zetnie a chlebkowe brzegi zarumienią. Podawaj na ciepło.





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty