Pizza bez drożdży

Wyśmienity pomysł na pizzę, kiedy w domu nie ma drożdży:) Ciasto przygotowuje się w kilka chwil. Jest mięciutkie i smaczne. W sam raz na szybki posiłek dla rodziny. Dzieci ją uwielbiają. Dodatki można skomponować oczywiście wedle własnego gustu. Ja natomiast podałam, te które najczęściej u nas występują.

Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
1/3 szklanki oleju
1/3 szklanki mleka
1/3 szklanki wody

Sos:
50 g koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka bazylii

Dodatki:
10 dkg wędliny w plasterkach
1 pomidor
15 dkg startego żółtego sera

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Następnie dodać olej, mleko i wodę. Zagnieść ciasto, po czym rozwałkować je na wymiary formy, w której będziemy piec pizzę (u mnie jest to blacha 25x35 cm), przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką formy. Ciasto podpiec ok. 20 min., wyjąć, posmarować koncentratem rozmieszanym z ziołami i rozłożyć na nim równomiernie dodatki. Piec jeszcze 10 min.


Komentarze

  1. Wygląda na pyszną, jeszcze bez droższy nie próbowałam zrobić takiej pizzy. Muszę spróbować, bo mam nawet już ochotę tym kawałkiem od Ciebie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty